SAMUELIN POLONEESI TAMPEREELLA 2020 ON PERUTTU!

SAMUELIN POLONEESI TAMPEREELLA PERUTTU!!
Suomen hallitus piti 12.3.  tiedotustilaisuuden yleisötilaisuuksien järjestämisestä koronavirustilanteen vuoksi. Samuelin Poloneesi -kansanmusiikkitapahtuman konsertit Tampereella 13.-15.3. on päätetty hallituksen päätösten linjausten mukaisesti perua!
Vuodesta 1972 järjestettyä, eri puolilla Suomea kiertävää Samuelin Poloneesia ei ole koskaan aiemmin peruttu, joten tämä on ainutlaatuista! Pahoittelemme tilannetta ja peruuntunutta tapahtumaa, mutta noudatamme viranomaisten ohjeita, ja teemme vastuullisina järjestäjina kaikkemme että emme osaltamme levitä vakavaa sairautta.

Perjantai 13.3

Klo 20 Avajaisklubi: Pre-Kukushka – Sergei Starostin (RUS), TESTO (RUS), Anne-Mari Kivimäki & Palomylly

Maistiaisia heinäkuussa 2020 Viipurissa järjestettävän suomalais-venäläisen Kukushka-tapahtuman ohjelmistosta! Esiintyjinä Sergei Starostin, TESTO ja Anne-Mari Kivimäki & Palomylly. Pelimanniohjelmassa Irjala Country Trio, Spelarit, Lapua-Uusi-Guinea, Kesäpelimannit ja Borduna. Lopuksi jamit.
G Livelab, Puutarhakatu 1
Tuotettu yhteistyössä: Folk Extreme
Liput 20/15 € + toimitusmaksu, G Livelab ja Tiketti sekä ovelta

Lauantai 14.3

Klo 10–14 Kansanmusiikkia kaupungilla
Pelimannit jalkautuvat soiton ja laulun merkeissä Tampereen keskustaan!
Kauppahalli klo 10 – 11.30: Pirkanmaan Huuliharpistit Piisakas, Äetsän pelimannit
Koskikeskus klo 11 – 12.30: Rykäys, Pirkka-Hämeen Jätkäperinne ry:n kämppäorkesteri ”Oksetti”, Kauhavan pelimannit
Pääkirjasto Metson musiikkiosasto klo 13 – 14: Suomen Sahansoittajat, Riioraa, Spelarit

Klo 10 – 16 Banjot ja kastanjetit -työpaja
Lastenkulttuurikeskus Rullan nonstop-työpajassa taiteillaan soittimia. Työpajassa tehdään pilttipurkin kansista banjoja ja pullonkorkeista kastanjetteja. Sopii kaikenikäisille.
Lastenkulttuurikeskus Rulla, Kulttuuritalo Laikku, Keskustori

Klo 11 Lastenkonsertti: Höpinätötterö
Höpinätötterö on lastenmusiikkiduo, jonka vinkeän vinksahtanut show tarjoilee hupia ja huumoria koko perheelle. Lauluissa seikkailevat muun muassa vauhdikkaat ralliautot, herkulliset voileivät sekä Nestori-mato. Orkesterissa laulavat ja soittavat Janne Laurila (kitara & laulu) ja Joonas Keskinen (kontrabasso & laulu) loihtien ilmoille kaikenlaista höpinää!
Konsertin toisena esiintyjänä hurmaavat Lempäälän Helkanuoret kanteleineen!
Musiikkisali, Kulttuuritalo Laikku, Keskustori
Liput 5 € ovelta

Klo 13 Yhteislaulutilaisuus

Laulu raikaa Laikun musiikkisalissa Martti Kuurilan johdolla.
Musiikkisali, Kulttuuritalo Laikku, Keskustori
Vapaa pääsy

Klo 13 – 17 Pelimanniparaati: Pelimanniryhmiä eri maakunnista sekä Hämeen Kevätsoitto
Konsertti käynnistyy Hämeen Kevätsoiton merkeissä. Esiintyjinä mm. Rieväkylän poijat, Ahjolan pelimannit, Harjunpään pelimannit, Ylöjärven pelimannit, Lempäälän pelimannit, Koiranen Kollektion, Ikaalisten viulupelimannit ja Pirkanmaan maakuntapelimannit. Väliajan jälkeen paraati jatkuu koko Suomen pelimannien kavalkadina, mukana Katja Lampinen ja Saku Lahti, Piisakas, Kauhavan pelimannit, Otsolan pelimannit poppoo, Länsirannikon Pelimannit ja Huuliharppu-yhtye Horjumattomat, Jalasjärven Kaksiriviset, Suomen Sahansoittajat, Kuopion pelimannit, Leppävirran pelimannit, Ylä-Savon Pelimannit ja Laulajat, Kirsi ja Erkki-Jussi, Hiiden pelimannit, Beepa, Rykäys ja Anneli Valta-Lisitsin.
Liput 15/12 € + toimitusmaksu, Tiketti ja ovelta

Klo 17:30 – 18:30 Saaristomusiikkielokuvat:
Aspö – en musikalisk ö / musikaalinen saari
Kökar – fiolernas ö / viulujen saari
Sampolan auditorio, Sammonkatu 2

Klo 19 Tallari & Frigg 20 v
Tallari on jo 30 vuotta pitänyt yllä suomalaisen juurimusiikin liekkiä toinen jalka syvällä perinteessä ja toinen tiukasti nykyhetkessä, sytyttäen arkistojen aarteet eloon ja luoden uutta. Vuonna 2019 yhtyeeseen Katri Haukilahden ja Sampo Korvan rinnalle liittyivät tämän hetken tunnetuimpiin suomalaisiin kansanmuusikoihin lukeutuvat Arto Järvelä ja Esko Järvelä. Frigg on valloittanut maailmaa vahvasti pohjoismaiseen pelimannimusiikkiin nojaavalla, länsimaisten kansanmusiikkityylien yhdistelmällä, jota voi kutsua termillä nordgrass. Neljän viulun, kielisoitinten ja kontrabasson huippuunsa hiottu yhteissoitto ja humoristinen live-energia ovat tehneet vaikutuksen kuulijoihin ympäri maailmaa. Konsertti on samalla osa yhtyeen 20-vuotisjuhlavuoden FriXX-levynjulkaisukiertuetta!
Liput 20/15 € + toimitusmaksu, Tiketti ja ovelta

Klo 21 Rahvaanmusiikin kerho: Poloneesiklubi

Samuelin Poloneesi viettää Rahvaanmusiikin iltaa! Esiintyjinä MA Rouf, Triijuulla, Amyrit, Vantaan kansanpelimannit, Hauankaivajat, Pömpeli ja Luunappi. Illan päätteeksi jamit.
Kulttuuriravintola Telakka, Tullikamarin aukio 3
Liput 10/5 € ovelta

Sunnuntai 15.3

Klo 10 Kansanlaulukirkko
Anna-Mari Kaskisen hengelliset sanoitukset suomalaisiin kansansäveliin pelimannien säestyksellä.
Tampereen tuomiokirkko, Tuomiokirkonkatu 3B

Klo 12 Aula soi!
Pelimannimusiikkia Suomen eri kolkista.
Sampolan aula, Sammonkatu 2

Klo 13-15 Samuelin Poloneesin Pääjuhla
Konsertin polkaisee käyntiin pelimannien valtakunnallinen yhteissoitto. Esiintyjinä mm. Maria Kalaniemi & Marianne Maans, Sergei Starostin, oltermannit ja Kangasalan pikkupelimannit, vuoden nuori pelimanni Miukeli, Pumpun henki ja tanssiryhmä Hämmäys.
Liput 15/12 € + toimitusmaksu, Tiketti ja ovelta

Lisätietoja: