Suomen Kansanmusiikkiliiton KAMU´16 -leiri 13.-17.6. Vihdissä!

KAMU´16
Sukella rohkeasti kansanmusiikin pariin!

Jokakesäinen Suomen Kansanmusiikkiliiton järjestämä KAMU-leiri pidetään 13.-17.6.2016 Päivölän virkistyskodissa. Leiripaikka sijaitsee Nummelassa, Helsingin keskustasta länteen n. 45 km. Luvassa on jälleen soittoa, laulua, uintia sekä mukavaa yhdessäoloa! Kurssipaikka on järven rannalla, joten uimaan pääsee jos mieli tekee vaikka joka päivä. Rannassa on oma sauna. Majoitus on 2-4 hengen huoneissa.

Leiri on tarkoitettu 8-17 -vuotiaille kansanmusiikin harrastajille tai kansanmusiikista kiinnostuneille. Leiriläisellä tulee olla perusvalmiudet omassa pääsoittimessaan. Soittimina voi olla viulu, alttoviulu, avainviulu, kanteleet, puhaltimet (klarinetti, poikkihuilu, sarvi ym.), yksi-, kaksi- tai viisirivinen haitari, kitara, mandoliini, ukulele tai kosketinsoittimet (harmoni, piano).

Leirillä opetetaan kansanmusiikkia eri muodoissaan. Opetusmuotoina ovat yhteissoitto, yhtyesoitto sekä pienryhmä- tai yksityisopetus. Leiri päättyy loppukonserttiin perjantaina 17.6.

Leirin opettajina ovat kansanmusiikin ammattilaiset: Jari Komulainen (haitarit, kosketinsoittimet), Anna Kattainen (kanteleet), Emilia Lajunen (viulu, avainviulu, jouhikko), Mimmi Laaksonen (puhaltimet, laulu, kosketinsoittimet) ja Markus Rantanen (mandoliini, kitara, ukulele).

Kurssin hinta on 310 euroa Suomen Kansanmusiikkiliiton jäsenille ja 335 euroa muille. Sisaruksista ensimmäinen maksaa täyden hinnan, seuraavat saavat 50 euron sisaralennuksen. Päiväkävijöiden hinta on 270 euroa. Maksu sisältää opetuksen, opetusmateriaalin, täysihoidon, vakuutuksen.

Tarjoamme myös mahdollisuuden ottaa huoltaja mukaan leirille – äiti, isä tai vaikka mummi tai isoisä ovat lämpimästi tervetulleita pienten leiriläisten tueksi! Huoltajat maksavat täysihoidosta 200 euroa koko leiriajalta.

Vanha tunnelmallinen leiripaikkamme on toiminut virkistyskotina 1900-luvun alusta asti, vierainaan monia Suomen merkittävimpiä taiteilijoita. Päivölän virkistyskotiin kuuluu upea päärakennus sekä useita pieniä taloja ja rantasauna. Leiripaikan kotisivut löydät tästä.

Leirin järjestävät Suomen Kansanmusiikkiliitto. Yhteistyökumppaneisna ovat Kanteleliitto, Kansalaisfoorumi ja Käpylän musiikkiopiston kansanmusiikkilinja.

Ilmoittaudu 13.5.2016 mennessä ilmoittautumislomakkeella: www.kansanmusiikkiliitto.fi/kurssit/kamuleiri/ilmoittautuminen-2

Lisätiedot: Suomen Kansanmusiikkiliitto, www.kansanmusiikkiliitto.fi, toiminnanjohtaja(ät)kansanmusiikkiliitto.fi, puh. (09) 8731320