Huhtikuun kansanmusiikkikiertueella Sami Kukka

14.4. klo 21, Viriä!-klubi, Bar15, Kauppakatu 15, Seinäjoki
15.4. klo 21, Rautawaara-klubi, Corner´s Pub, Torikatu 24, Kokkola
17.4. klo 17, Validi Karkia -klubi, Gallen-Kallelankatu 12, Pori

Sami Kukka press 11”Sami Kukan musiikki on keidas, valoisa aukio pimeän metsän keskellä. Kiireisessä ja sähköistyneessä maailmassa akustisten instrumenttien ja koruttoman laulun antautuvan haavoittuva sointi on kuin antiteesi kaikelle sille mitä musiikista on tullut: humaania ja haurasta, kutsuvaa ja anteliasta.

Sami Kukan, Maija Loukolan ja Ulf Krokforsin kanssa tehty musiikki on kuin sadonkorjuuajan kypsä hedelmä.

Trion musisoinnissa kuulee vaikutteita Richard ja Linda Thompsonin, sekä Buddy ja Julie Millerin musisoinnista.

Loukolan bansurin utuinen ääni vie ajatukset kauas itämaille, Intiaan ja Kiinaan. Sen rauhalliset kontrapunktit Kukan kitaran ja Krokforsin lempeän mietteliään kontrabasson kanssa kutovat monimerkityksellistä ja monitasoista kudelmaa, jonka varaan kuulija voi antaa itsensä rentoutua.

Kukka ei kaihda yksinkertaistaa, ei pelkää tarkastella suuria hengellisiäkään ajatuksia. Hänelle ne ovat kuin meren hiomia kiviä, jonka kuluneeseen pintaan on tallennettu kaikki se sanaton viisaus, joka meidän ajallemme on jäänyt kuulumattomiin.

Sami Kukka ottaa – Loukolan ja Krokforsin avustuksella – nuo kivet ja totuudet käsiinsä, ja antaa niiden laulaa kauttaan.”

– Jean Ramsay (Rumba, Rytmi, Nuorgam, CREAT)

Muusikot:

Sami Kukka – laulu ja kitara
Maija Loukola – bansuri ja laulu
Ulf Krokfors – kontrabasso

———————————————————————————————————-

Lisätietoa kevään 2016 kiertueista: https://kansanmusiikkiliitto.fi/kiertueyhtyeet-kevat-2016

Syksyn 2016 kiertuyhtyeet valitaan 22.4.2016.