SUOMEN KANSANMUSIIKKILIITTO

Ilmoittaudu esiintyjäksi juhlavuoden Samuelin Poloneesiin!

Ajankohtaista

50-vuotisjuhliaan ensi vuonna viettävä Samuelin Poloneesi järjestetään Turussa 11.-13.3.2022. Samuelin Poloneesin toteuttaa Suomen Kansanmusiikkiliitto yhteistyössä Varsinais-Suomen Kansanmusiikkiyhdistyksen, kansanmusiikkiverkosto Lirarnan sekä Turun kaupungin kanssa. Juhlavuoden Poloneesin päätapahtumapaikkana toimii Turun konserttitalo.  Poloneesi aloitetaan perjantaina konserttitalolla suurteos ”Joki – Ån” myötä. Viikonlopun aikana konserttitalolla nähdän myös perinteinen Pelimanniparaati sekä lauantain iltakonsertit sekä sunnuntain pääjuhla. Konserttien ohjelmatiedot julkistetaan myöhemmin.

Perinteiseen tapaan toivotamme kaikki kansanmusiikki- ja kansantanssiryhmät tervetulleiksi esiintymään Samuelin Poloneesiin. Esiintymismahdollisuuksia on muun muassa perjantain ja lauantain iltaklubeilla, PR-soitoissa ympäri kaupunkia, ennen konsertteja tapahtuvissa aulasoitoissa sekä -tansseissa ja tietenkin lauantain Pelimanniparaatissa ja sunnuntain pääjuhlan avaavassa yhteissoitossa sekä kansanlaulukirkossa.

Kaikki esiintyjät saavat pelimannirannekkeen, jolla on vapaa pääsy kaikkiin konsertteihin, mikäli vapaita paikkoja on jäljellä. Pelimanniryhmät voivat myös varata majoitusta omakustanteisesti edullisempaan hintaan yhteistyöhotelleistamme. Lauantaina ja sunnuntaina on myös mahdollista varata omakustanteinen lounas Turun konserttitalossa. Hotellihuoneista ja lounavarauksista tulee lisätietoa myöhemmin.

Ilmoittaudu esiityjäksi täällä: Esiintyjäilmoittautumislomake. Lomake on täytettävissä 30.11.2021 klo 21 asti.

Kaikista ilmoittautuneista koostetaan joulukuun aikana Poloneesin pelimanniohjelma. Pelimannit saavat esiintymistiedot viimeistään tammikuun 2022 alussa. Samuelin Poloneesin ohjelma kokonaisuudessaan julkaistaan tammikuussa.

Samuelin Poloneesin 2022 ohjelmarunko:

Perjantai 11.3.

klo 19–20.00 Avajaiskonsertti: Suurtanssiteos “Joki – Ån” Turun konserttitalo

klo 21.00–00.00 Turku Folks! -klubi, Kåren

Lauantai 12.3.

klo 10 Samuelin Poloneesin lastenkonsertti, Turun pääkirjasto

klo 10–14 Pr-esiintymisiä keskustan ja jokirannan tienoilla; kirjasto, museot, ostoskeskukset…

klo 14–16.30 Valtakunnallinen Pelimanniparaati, Turun Konserttitalo

klo 19–21 Iltakonsertit, Turun Konserttitalo
Iltakonserttien yhteydessä myös aulasoittoja.

klo 21.30–00.00 Turku Folks! -klubi / klubeja Turun keskustan baareissa

Sunnuntai 13.3.

klo 10-11 Kansanlaulukirkko, Turun tuomiokirkko

klo 12-12.45 Aulat soi! Maakuntien pelimanniryhmiä ennen pääjuhla, Turun konserttitalo