Joulukuun kansanmusiikkikiertueella The Mystical Revelation of Teppo Repo: 12.-17.12.2017!

Joulukuun kansanmusiikkikiertueella The Mystical Revelation of Teppo Repo

Konsertit:
12.12. klo 18, Villa Aurora, Tervaniementie 2, Mäntyharju
13.12. klo 21, Perinnearkku-klubi, Ravintola Kapsäkki, Hämeentie 68, Helsinki
15.12. klo 18, Vilpun vintti, Riihikankaantie 12, Vilppula
16.12. klo 19, A.Aimo-klubi, Lapilan kartano, Lapilantie, Kerava
17.12. klo 19 Vakiopaine-baari, Kauppakatu 6, Jyväskylä

The Mystic Revelation of Teppo Repohe Mystic Revelation Of Teppo Repo sai alkunsa kevättalvella 2013, kun muusikot Eero Tikkanen ja Otto Eskelinen alkoivat soittamaan inkerinsuomalaisen paimensoittajan, Teppo Revon musiikkia. Myöhemmin mukaan tuli Arwi Lind. Trion soinnillinen paletti on laaja. Akustisten, jopa kamarimusiikillisten tulkintojen lisäksi T.M.R.O.T.R:n musiikissa yhdistellään Teppo Revolta taltioituja äänileikkeitä rumpukoneen rytmeihin, c-­kasettinauhalta toistettaviin ääniin, sekä improvisaatioon.

The Mystic Revelation of Teppo Repo on mielenkiintoinen ja ainutlaatuinen yhtye, suomalaisen etnofuturismin tiennäyttäjä. Yhtyeen musiikissa kuuluvat suomalais-ugrilaiset perinteet, shamanistinen ja arkainen soundi, jazz ja kansanmusiikki. Keikoilla meditatiivisesta ja intuitiivisestä tunnelmasta tulee kokemus. Yhtyeen instrumentteihin kuuluu mm. hirsirakentaja Paavo Eskelisen hirsisoittimet. TMROTR on julkaissut kolme levyä ja äänittää juuri seuraavaa Suomi 100-vuotta henkistä etnolevyä, joka julkaistaan suomen 100-vuotis itsenäisyyspäivänä. Lisäksi yhtyeen musiikkia kuullaan myöhemmin tänä vuonna Ylelläkin esitettävässä Luonto sisälläni elokuvassa. T.M.R.O.T.R. keikkailee myös aktiivisesti Joose Keskitalon taustayhtyeenä.

Otto Eskelinen – huilut, saksofoni, bandoneon, perkussiot, mpc
Eero Tikkanen – kontrabasso, viulu