SUOMEN KANSANMUSIIKKILIITTO

Marraskuun kansanmusiikkikiertueella Piia Kleemola, Sarah-Jane Summers & Juhani Silvola

Ajankohtaista

Keikat:
11.11. klo 19, Kaamospelit, Vernissa, Tikkurilantie 36, Vantaa
12.11. klo 23, Rautawaara-klubi, Corner’s Pub, Torikatu 24, Kokkola
13.11. klo 18, Still Standing, Torikatu 9, Seinäjoki (järj. Taideyliopiston Sibelius-Akatemian Seinäjoen yksikkö)
15.11. klo 18, Villa Aurora, Tervaniementie 2, Mäntyharju
16.11. klo 21, Perinnearkkuklubi, Bar Kapsäkki, Hämeentie 68, Helsinki
17.11. klo 21, Rahvaanmusiikin kerho, Ravintola Telakka, Tullikamarin aukio 3, Tampere

Lumoavaa skottilais-pohjoismaista viulutaiturointia

Piia Kleemola, Sarah-Jane Summers ja Juhani Silvola yhdistävät voimansa ja tarjoavat soolo-, duo- ja trionumeroista koostuvan musiikillisen kiertomatkan suomalaisen, norjalaisen ja skottilaisen musiikin sekä niiden fuusioiden parissa.

Duo Sarah-Jane Summers & Juhani Silvola julkaisi 2013 esikoislevyn, joka sai loistavat arvostelut, mm. 5/5* ja Top Of The World -maininnan maineikkaassa Songlines-lehdessä. Duon musiikki perustuu Skotlannin ylämaan perinteeseen, mutta sisältää paljon omia sävellyksiä ja pohjoismaisia vaikutteita. Improvisaatio on musiikin tärkeä osa. Duo on tunnettu energisistä konserteista, jotka houkuttelevat yleisön yhtä lailla tanssilattialle kuin välillä synkkäänkin unimaailmaan. Sarah-Jane ja Juhani toivovat, että heidän musiikkinsa tavoittaa tunteiden koko kirjon; ilo ja suru, rakkaus ja viha, tuska ja nautinto ovat kaikki läsnä.

Piia Kleemola tunnetaan eteläpohjalaisen viulupelimannimusiikin tulkkina, joka taitaa niin perinteiset soittotyylit kuin eri viulutyylien pohjalta syntyvän uuden musiikin. Valovoimaisena esiintyjänä tunnettu Kleemola työskentelee ammattikansanmuusikkona niin perinteisen kuin kokeilevammankin musiikin parissa. Kleemola on julkaissut kolme soololevyä, josta viimeisin (Pirun ja papin polska/2014) keskittyy eteläpohjalaiseen viulupolskaan.

Piia Kleemola – viulu, oktaaviviulu, laulu.
Sarah-Jane Summers – viulu, hardangerviulu.
Juhani Silvola – kitara.

www.piiakleemola.com
www.sarahjanejuhani.com

———————————————————————————————————-