Tallari juhlii kolmeakymmentä vuottaan ja julkaisee juhlakokoelmalevyn

Suomen ensimmäinen ja ainoa valtionavun piirissä oleva kansanmusiikkiyhtye Tallari käynnisti toimintansa kesäkuun 1986 alussa. Yhtyeen ensimmäinen esiintyminen oli saman kesän Kaustisen kansanmusiikkijuhlilla, minkä jälkeen mittariin on kertynyt kolmattatuhatta keikkaa, satoja äänitettyjä kappaleita, lähes 20 äänitejulkaisua sekä lukemattomia opetusta saaneita alan opiskelijoita ja harrastajia.

Tallari viettää virallista 30-vuotispäiväänsä 1.6. syntymäpäiväkahvien ja jammailun merkeissä. Synttäreillä julkaistaan myös Tallarin 30-vuotisjuhlakokoelmalevy. Tuplakokoelma ”30” esittelee yhtyeen tuotannon 30 helmeä varhaisimmasta Aarnion marssista nykykokoonpanon tuoreisiin, ennen julkaisemattomiin äänityksiin asti. Kokoelmalla kuullaan Tallarissa vuosien varrella vaikuttanutta runsasta eturivin muusikoiden joukkoa ja kappaleita kaikilta yhtyeen levyiltä.

Varsinaisen 30-vuotisjuhlakonserttinsa Tallari pitää 24.9., mutta sitä ennen myös Kaustisen kansanmusiikkijuhlilla juhlistetaan Tallarin taivalta teemakonsertilla perjantaina 15.7.

Tallarin synttärikaffijamit keskiviikkona 1.6. klo 14–18 Kaustisen Pelimannitalossa. Luvassa on tarinointia, turinointia, soittoa ja laulua, joten on mitä suotavinta ottaa soittopelit mukaan! Vapaa pääsy.

Lisätietoja:
Matti Hakamäki