SUOMEN KANSANMUSIIKKILIITTO

Päivi Hirvonen Solo
Keikat:
20.1. klo 20, Perinnearkkuklubi, Ravintola Allotria, Hämeentie 68, Helsinki
21.1. klo 19, Rautawaara-klubi, Kokkolan kaupunginteatterin kahvila, Torikatu 48, Kokkola
26.1. klo 18, Mäntyharjun kulttuurisali, Kompantie 22, Mäntyharju
28.1. klo 22, Rahvaanmusiikin ilta, Telakka, Tullikamarin aukio 3, Tampere
29.1. klo 16, Forssan kaupunginkirjasto. Wahreninkatu 4, Forssa

Päivi Hirvonen on viulisti ja laulaja, joka vie kuulijansa erilaisten tarinoiden äärelle. Hänen sooloesityksensä on sekoitus viulun ja laulun vuoropuhelua sekä näiden saumatonta yhteistyötä. Päivi on perinnetietoinen ja samalla uutta luova muusikko jonka musiikissa ja ilmaisussa herkkä ja vahva kohtaavat. Päivin musiikki pohjaa suomalaiseen traditioon, jossa vanhat jouhikkosävelmät, runolaulut ja polskat saavat uuden elämän. Näiden rinnalla soivat hänen omat uudet sävellyksensä, jotka kumpuavat tästä perinteestä ja omasta elämästä.

Päivi Hirvonen on Helsingissä vaikuttava muusikko, säveltäjä ja pedagogi instrumentteinaan viulu, laulu ja jouhikko. Hän on valmistunut musiikin maisteriksi Sibelius-Akatemiasta vuonna 2011 ja tekee tällä hetkellä soolosoittoa ja tarinankerrontaa käsittelevää taiteellista tohtorintutkintoaan.
Päivi on toiminut muusikkona kansanmusiikin, kevyen musiikin ja klassisen musiikin saralla sekä esiintynyt soolona ja monenlaisten yhtyeiden kanssa niin Suomessa kuin ulkomailla (mm. Ruotsi, Tanska, Espanja, Saksa, Taiwan ja Japani). Sooloprojektinsa lisäksi hän vaikuttaa yhtyeissä Okra Playground, LempiLempi, Duo Maija Kauhanen & Päivi Hirvonen ja Jouhiorkesteri.

Kevään kansanmusiikkikiertueista lisää: www.kansanmusiikkiliitto.fi/kiertueyhtyeet-kevat-2016