SUOMEN KANSANMUSIIKKILIITTO

Vuoden 2020 kansanmusiikkilevyn äänestys alkaa 1.1.2021

Ajankohtaista

Samuelin Poloneesi on päätetty järjestää virtuaalisena epävakaan pandemiatilanteen vuoksi. Pelimanniparaati, lauantain iltakonserttia ja sunnuntain pääjuhla esitetään suorana verkossa.

Suomen Kansanmusiikkiliitto haluaa taata turvallisen Samuelin Poloneesin sekä yleisölle että esiintyjille, minkä vuoksi tapahtuma on päätetty toteuttaa pienemmässä mittakaavassa virtuaalisesti 13.–14. maaliskuuta. Tapahtumasta jäävät pois Uudenmaan iltamat Balderin salissa, pelimannisoitot kaupungilla, pelimanniklubit sekä sunnuntain kansanlaulukirkko.

Samuelin Poloneesi käynnistyy lauantaina perinteisellä Pelimanniparaatilla, joka näytetään suorana striiminä Ritarihuoneelta klo 13 alkaen. Ritarihuoneen ohjelma jatkuu klo 19, kun esiintymässä nähdään upeat kansanmusiikkiyhtyeet Tallari ja Frigg.

Sunnuntaina vietetään Poloneesin pääjuhlaa, joka striimataan suorana Savoy-teatterilta klo 13 alkaen. Pääjuhlassa nähdään esiintymässä Spelarit, Vuoden Nuori Pelimanni, Maria Kalaniemi & Marianne Maans, Pentti Rasinkangas ja Jarmo Romppanen sekä Wimme & Rinne.

Pelimanniparaatin livestriimiä voi jokainen seurata ilmaiseksi, linkki striimiin jaetaan Suomen Kansanmusiikkiliiton nettisivuilla sekä Samuelin Poloneesin Facebookissa.
Liput lauantain iltakonserttiin ja pääjuhlaan ovat myynnissä hintaan 10,00€ /konsertti Kansanmusiikkiliiton nettiputiikissa: www.kansanmusiikkiliitto.fi/putiikki

Samuelin Poloneesin ohjelma löytyy kokonaisuudessaan osoitteesta: www.kansanmusiikkiliitto.fi/samuelin-poloneesi-2021
Lisätietoja saa tuottaja Sheri Toivomäeltä, puh. +35844 738 1933, tuottaja@kansanmusiikkiliitto.fi